Gaziantep'te Kadın Girişimciliğinin Başarı Öyküsü

Gaziantep'te Kadın Girişimci Destek Merkezi (KAGİDEM)'nde parfüm üretimi yapan Ayşe Kartal, girişimcilik serüveninde önemli başarılara imza attı. Bir kimyager olan Kartal, KAGİDEM'e danışmanlık için gittiğinde, merkezin sunduğu imkanları görünce kendi atölyesini kurma kararı aldı. KAGİDEM'in sağladığı destek ve hibe programlarıyla atölyesini kuran Kartal, İpekyolu Kalkınma Ajansı'ndan aldığı hibe ile tüm makinelerini temin etti. Bu sayede kendi sermayesini başka alanlara yatırarak işini daha da geliştirme fırsatı buldu. Üretim sürecinde Mehmet Akif Ersoy Meslek Lisesi öğrencilerine staj imkanı sağlayarak hem iş gücü ihtiyacını karşıladı hem de gençlere meslek kazandırdı. Ayşe Kartal, aylık 1000-1500 kutu parfüm üretimiyle, hem ülke ekonomisine katkıda bulunuyor hem de kadın girişimciliğine örnek oluyor.

E-Ticaretle Yurt İçi ve Yurt Dışı Pazarlara Ulaşım

Ayşe Kartal, ürettiği parfümleri öncelikle e-ticaret platformları üzerinden Türkiye'nin dört bir yanına ulaştırmayı başardı. Yurt dışı pazarlara açılma hedefiyle de Rusya'ya ihracat yapmaya başladı. Rusya pazarına girmek için yabancı e-ticaret sitelerini kullanan Kartal, bu stratejisiyle uluslararası pazarda da yerini sağlamlaştırmayı hedefliyor. E-ticaretin sunduğu geniş erişim imkanı, Ayşe Kartal'ın işini büyütmesinde önemli bir rol oynadı. Ayrıca, dijital pazarlama stratejileriyle de ürünlerini daha geniş kitlelere tanıtmayı başarıyor. Kartal, gelecek hedefleri arasında yeni pazarlara açılmak ve ürün gamını genişletmek yer alıyor. Bu sayede hem işini büyütmeyi hem de istihdama katkıda bulunmayı planlıyor.

Koku Hafızası ve Parfüm Üretimi

Ayşe Kartal, parfüm sektörüne olan ilgisinin, insanlardaki koku hafızasından kaynaklandığını belirtiyor. Çiçek kokusundan pide kokusuna kadar birçok kokunun hafızalarda yer ettiğini ve parfümlerin de benzer bir etkiye sahip olduğunu ifade ediyor. Bir parfümün, insanları sevdikleri ya da sevmedikleri kişilerle ilişkilendirebileceğini ve bu şekilde duygusal bir bağ oluşturabileceğini vurguluyor. Bu nedenle, insanlarda kalıcı iz bırakacak işler yapmak istediğini ve bu yüzden parfüm üretmeyi tercih ettiğini söylüyor. Ürünlerinin kalitesi ve özgün kokuları ile müşterilerinde olumlu izler bırakmayı hedefliyor. Markasını oluştururken, kaliteyi ve özgünlüğü ön planda tutuyor. Sürekli kendini geliştirip yeni ürünler sunmak için çalışıyor.